Santa Donita

Naming, identidad & packaging take away para nuevo negocio de restauración.

 

Creemos que actualmente pocos envases de take away transmiten los valores de la marca ya que son muchos negocios los que usan envases standardes perdiendo así una oportunidad para impactar en el consumidor.

 

Los donuts son un producto de antojo que se come por placer pero muchas veces no son todo lo sano que nos gustaría por eso hemos creado Santa Donita, un negocio de mini donuts horneados y hechos con productos saludables. Solo los donuts de Santa Donita están libres de culpa, de ahí nuestro eslogan antojo sin culpa.

 

El packaging de cartón, está especialmente diseñado para contener packs de tres o seis donuts sin que se toquen y así facilitar el momento de compartir. También existe la posibilidad de pedir un solo donut con un envase individual que hace las veces de tarjeta de visita.

--

Naming, branding & take away packaging for a new food business.

 

Currently few packagings of take away transmit the values of the brand as there are many businesses that use standard packs thus losing an opportunity to impact the consumer.

Donuts are a craving product that is eaten for pleasure but many time are not as healthy as we would like so we have created Santa Donita, a business of mini donuts baked and made with healthy products. Only Santa Donita donuts are guilt-free, hence our slogan craving without guilt.

 

The cardboard packaging is specially designed to contain pack of three or six donuts without touching them and thus facilitate the moment of sharing. There is also the possibility to order a single donut with an individual container that is also a business card.

Tutor : Emili Padrós, Ion Elola

Equipo: Andrea Benegas, Gabriela Ramírez, Carla Jiménez

Máster en Diseño de Packaging | Elisava, Barcelona